سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توصیه های پیش از سفر با تور اروپا عید 1402

تور اروپا، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهایی است که ممکن است تجربه کنید. تماشای طبیعت زیبای سوئیس، چشیدن یک فنجان قهوه در کافه‌های پاریس یا تجربه زندگی شبانه در شهر بارسلون شاید فقط یکبار برایتان اتفاق بی‌افتد! اما نکاتی مهمی هستند که قبل از سفر باید بدانید. رعایت نکردن این نکات هرچند کوچک، ممکن است منجر به اتفاقات ناخوشایندی در سفر شما شود. در ادامه با رز آبی برای بررسی نکات مهم تور اروپا عید 1402 همراه باشید

1- چک کردن وضعیت کارت واکسن: پس از پاندمی کرونا، بسیاری از کشورهای اروپایی مقرراتی را وضع نموده و به مرور، این شرایط تسهیل شد. در حال حاضر، برای شرکت در بسیاری از تورها مانند تور فرانسه، سوئیس، مجارستان و ...، نیازی به ارائه کارت واکسن نیست اما برای ورود به کشور اسپانیا، همچنان ارائه کارت واکسن ضروری است. قبل از سفر، حتما به سایت vcr.salamat.gov.ir مراجعه نموده و کارت واکسیناسیون دیجیتال (نسخه زبان انگلیسی) خود را دریافت نمایید.

2- ارز همراه: از ژانویه سال 2002، یورو به عنوان واحد پول رسمی وارد سیستم مالی اروپا شد که کشورهایی همچون اسپانیا ،بلژیک، هلند، آلمان، یونان، اتریش، ایتالیا و فرانسه را شامل می شود، و همچنین واحد پول سوئیس: فرانک سوئیس، انگلستان: پوند بریتانیا، دانمارک: کرون دانمارکی، نروژ: کرون نروژی، سوئد: کرون سوئدی، جمهوری چک: کرون چک، در مجارستان: فورینت است. همیشه پول خود را به صورت ارز محلی کشور مقصد و یا ارزهای رایج بین المللی همراه داشته باشید.

3- براورد هزینه: توصیه می شود پیش از سفر برآوردی از میزان هزینه ها مانند وعده های غذایی، ورودی? اماکن دیدنی، هزینه های ایاب و ذهاب، گشتهای جانبی و ... در ذهن داشته تا به حد نیاز ارز همراه داشته باشید. پیشنهاد می شود از به همراه بردن ارز درشت بپرهیزید، چون در بسیاری از مراکز خرید یا رستوران ها پول درشت را از شما قبول نخواهند کرد. همچنین به یاد داشته باشید که هر شخص فقط می‌تواند 5000 هزار یورو/دلار از کشور خارج کند.

4- لوازم مورد نیاز: لطفاً عینک آفتابی، کلاه لبه دار، عینک طبی اضافه، یک جفت کفش راحت برای پیاده روی، دارو به همراه نسخ? پزشک (اگر از داروی خاصی استفاده می کنید)، چتر تاشو، یک جفت دمپایی، حافظه با ظرفیت بالا برای دوربین های دیجیتال، باطری اضافه، شارژر و مبدل پریز برای تلفن همراه و دوربین های دیجیتال، لباس رسمی برای شرکت در مراسم خاص به طور مثال اپرا، همراه داشته باشید.

5- لوازم بار دستی: پیشنهاد می کنیم در باردستی خود چند دست لباس به علاوه مسواک، خمیردندان، لوازم اصلاح (بدون قیچی) و سایر ملزومات را همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در انتقال چمدان و یا تأخیرهای احتمالی، برای شما مشکلات اساسی ایجاد نشود. از آنجایی که سرویس باربری معمولاً در بیشتر مدت تور وجود ندارد و حمل بار سنگین موجب ناراحتی شما خواهد بود توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است با بار سبک سفر کنید و چمدان چرخ دار به همراه داشته باشید .

6- اشیا ممنوعه پرواز: توجه نمایید به هنگام پرواز اشیای تیز مانند قیچی، چاقو و هر شکلی از مایعات مانند ژل یا عطر را نمی توان در بار دستی نگهداری کرد و باید آنها را در چمدان گذاشته و به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. از آنجایی که قوانین شرکت های هواپیمایی همیشه در تغییرند قبل از سفر اطلاعات مرتبط با مقررات پرواز را از آژانس مربوطه کسب نمائید .

7- هزینه تماس: با توجه به هزینه های رومینگ ( هزینه های تلفن همراه بین المللی ) و جهت صرفه جویی ، پیشنهاد می شود شماره تلفن هتلهای محل اقامت در طول سفرتان را به آشنایان خود اطلاع دهید تا آنها با شما تماس بگیرند. همچنین جهت برقراری راحت تر تماس ، توصیه کنید نام خانوادگی شما را واضح برای پذیرش هتل هجی نمایند . به دلیل نرخ متفاوت هزینه های رومینگ در کشورهای مختلف، پیشنهاد می شود جهت دانستن نرخ دقیق مکالمات با شرکت مخابرات تماس بگیرید .

8- مراقبت از اموال: با توجه به امکان دزدی وسایل و دارایی شما در بیشتر شهرهای توریستی، لطفاً مراقبت بیشتری از اموال خود نمایید. با در نظر گرفتن این که اشیای گم شده و جا مانده در هتل، اتوبوس، قطار و هواپیما معمولاً پیدا نمی شوند، لطفاً مراقب باشید که وسایل خود را جا نگذارید، چرا که حتی اگر پیدا شوند متحمل هزینه های گزاف پستی خواهید شد .

9- حذف مالیات خرید: بسیاری از فروشگاه ها برای مسافرانی که بالاتراز میزان تعیین شده در همان فروشگاه خرید کنند امکان استفاده از خرید با حذف مالیات (Tax Free) را قائل شده اند. در صورت استفاده از Tax Free حتماً اوراق مربوط به خرید را تا بازگشت به ایران نزد خود نگهدارید .

10- استفاده از SAFE BOX: در هر هتلی که اقامت دارید، تمامی مدارک خود از جمله گذرنامه را قبل از خارج شدن از هتل در صندوق امانات قرار دهید. همچنین توصیه می‌کنیم پول نقد خود را نیز در SAFE BOX قرار دهید و فقط به اندازه مدت زمانی‌که بیرون از هتل هستید پول به همراه داشته باشید.