سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذای سگ ژرمن دیجی پت و غذای مناسب برای ژرمن

 

چه غذاهایی برای سگ ژرمن شپرد مناسبند؟

تغذیه و رژیم غذایی توله سگ ژرمن شپرد بسته به سن توله سگ متغیر خواهد بود. تنوع رژیم غذایی توله سگ ژرمن شپرد یک اصل مهم از سلامت سگ شما در تمام حیات او خواهد بود. هنگامی که یک حیوان خانگی دوست داشتنی مانند توله سگ ژرمن شپرد به خانه می آید، همه بلافاصله عشق و عواطف خود را نسبت به آن ابراز می کنند. همه سگ ها نیاز به دوست داشته شدن دارند. اما ژرمن شپردها نژادی کاملا حساس و مشتاق به نمایش احساسات خود هستند، به همین دلیل آموزش امری اجتناب ناپذیر خواهد بود    . 



ژرمن شپرد سگی بسیار هوشمند و عاطفی است. آنها نیاز دارند به عنوان عضوی از خانواده مورد پذیرش قرار بگیرند و در محل زندگی اعضای خانواده حضور داشته باشند. با این حال برخی در ابراز محبت و عشق خود به توله سگ ژرمن شپرد دچار اشتباه می شوند و با غذا دادن زیاد سعی در ابراز محبت خود به سگ را دارند. با غذای زیاد توله سگ شما خوشحال خواهد شد، اما شما سلامتی سگ خود را در دراز مدت به خطر می اندازید. پس بهترین غذا و رژیم غذایی توله سگ ژرمن شپرد چیست؟ با ما همراه شوید و همه چیز را در این مورد بخوانید. اصولی در تغذیه تمامی توله سگ ها وجود دارند که شما باید از این اصول اطلاع داشته باشید. میوه های ممنوعه و مضر برای سگ شما وجود دارند که نیاید از آنها در رژیم غذایی سگ خود استفاده کنید  .

 

 

تولد توله سگ ژرمن شپرد 

برای توسعه سلامتی و رشد ژرمن شپرد تغذیه از شیر مادر بسیار مهم و ضروری است. توله سگ ها باید تا رسیدن به 6 یا 8 هفتگی از شیر بخورند. به هیچ وجه نمیتوان از اهمیت بالقوه شیر کاست، زیرا توله سگ ژرمن شپرد 90% از سیستم ایمنی طبیعی بدن خود را از شیر دریافت می کند. علاوه بر این، شیر به گردش بهتر خون کمک کرده و اکسیژن را به تمام ارگان های بدن توله سگ می رساند. اگر به هر دلیلی توله سگ ژرمن شپرد قادر به خوردن شیر مادر خود نبود، هرگز شیر گاو یا گوسفند را جایگزین نکنید. زیرا این شیرها نسبت به شیر سگ از ارزش غذایی بسیار پایین تری برخوردار است و نیازهای غذایی توله سگ ژرمن شپرد شما را تامین نخواهد کرد.

اگر توله سگ ژرمن شپرد شما زودتر از زمان طبیعی، از شیر مادر گرفته شود، دامپزشک شما فرمول و داروی مخصوص توله سگ ژرمن شپرد را تجویز خواهد کرد.دقت داشته باشید که این فرمول تجویزی بسته به نژاد توله سگ متفاوت خواهد بود. زیرا نیازهای توله سگ ها بسته به نژاد آنها تفاوت دارند.

 

 

 توله سگ ژرمن شپرد در یک ماهگی

از 3 تا 4 هفتگی، توله سگ ژرمن شپرد باید علاوه بر شیر مادر، طعم های جدید را امتحان کند. این مرحله در رژیم غذایی توله سگ شامل لیس زدن فرنی یا غذای مرطوب مخصوص توله سگ ژرمن شپرد می شود. سپس، در حدود 6 تا 8 هفتگی، توله سگ ژرمن شپرد باید یک غذای خشک ملایم به همراه آب یا مقداری مرغ نابالغ(مرغ کوچک) بین جلسات غذایی خود داشته باشد. از هفته هشتم،توله ژرمن شپرد باید از شیر مادر گرفته شود و غذای خشک را با غذای مخصوص توله سگ(بسیار بهتر خواهد بود اگر غذای مخصوص توله سگ ژرمن شپرد را تهیه کنید) بخورد. دامپزشک باید یک الگوی غذایی مناسب برای غذا، مقدار و نوع غذا ایجاد کند. شیر باید از رژیم غذایی توله سگ ژرمن شپرد حذف شود، زیرا اسهال ایجاد می کند. حیاتی است که توله سگ ها همیشه به آب تمیز دسترسی داشته باشند.

 

 

توله سگ ژرمن شپرد دو ماهه

در دو ماهگی، می توانید غذای خشک مرطوب(نیمه خشک) را کاهش دهید تا توله سگ ژرمن شپرد خود را به خوردن غذای کاملا خشک عادت دهید. از 2 تا 4 ماهگی توله سگ ژرمن شپرد 4 یا 5 بار در روز غذا می خورد، مدت زمان کافی برای غذا خوردن توله سگ 10 دقیقه است. غذا را در کاسه یا ظرفی قرار دهید. اگر در کمتر از 10 دقیقه غذای خود را تمام نکرد، غذا را از جلوی توله سگ بردارید. به این ترتیب شما  مدت زمان کافی برای خوردن غذا را به توله سگ ژرمن شپرد خود آموزش داده اید. پذیرش نظم برای رشد فکری توله سگ بسیار مهم است و جلسات تمرین پیچیده و سخت تر را تسهیل می کند. رژیم غذایی یک توله سگ ژرمن شپرد باید با کالری، چربی، پروتئین و کلسیم بالاتری نسبت به غذای سگ بالغ باشد.

 

 

توله سگ ژرمن شپرد چهار ماهه

بین 4 تا 6 ماهگی، باید تعداد وعده های غذایی روزانه توله سگ ژرمن شپرد به 3 وعده کاهش یابد. بدیهی است که باید مقدار غذا در هر وعده را افزایش دهید و زمان کافی خوردن در هر وعده را به 12 دقیقه افزایش دهید. بسته های غذایی حاوی مقادیر مناسب برای سن و وزن توله سگ در پتشاپ ها موجود هستند. اگر به مقدار و ارزش غذایی این بسته ها شک دارید و احتمال می دهید که برای رشد و سلامت توله سگ ژرمن شپرد شما مناسب نیست، با دامپزشک خود مشورت کنید. در نهایت شما باید مواد غذایی تازه مانند گوشت، ماهی یا سبزیجات را به جز غذاهای ممنوعه با غذای خشک تجاری شروع کنید. چنین غذاهایی همیشه باید پخته شود و هرگز به صورت خام در دسترس توله سگ قرار ندهید. شما باید از استخوان های مرغ و خرگوش اجتناب کنید، زیرا آنها می توانند باعث آسیب به توله سگ ژرمن شپرد شوند و همچنین از ماهی هایی که استخوان دارند، دوری کنید.

 

غذای سگ ژرمن دیجی پت

مواد غذایی مرطوب باید به میزان قابل توجهی در رژیم غذایی توله سگ ژرمن شپرد گنجانده شود، زیرا باعث ایجاد پلاک و کوچک شدن مدفوع می شود. در عین حال، غذایی که به عنوان تشویق در آموزش به توله سگ ژرمن شپرد داده می شود باید جزیی از غذای روزانه توله سگ باشد نه به عنوان مکمل غذایی. غذای سگ ژرمن دیجی پت یکی از غذای های اماده مناسب برای سگ ژمن می باشد که در رشد و سلامتی سگ نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

تحت هر شرایطی شما باید از غذای اصلی توله سگ پیروی کنید، زیرا نمک، شکر و ادویه های دیگر برای سلامت توله سگ شما بسیار مضر هستند. و اگر شما این کار را انجام دهید، ژرمن شپرد شما همیشه در وعده های غذایی از شما درخواست خواهد کرد و باعث اذیت کردن شما خواهد شد.

 

 

توله سگ ژرمن شپرد شش ماهه

هنگامی که توله سگ ژرمن شپرد خود را به 6 ماه می رسانید، مصرف روزانه غذا باید به دو بار در روز کاهش پیدا کند، میزان آن را نیز افزایش دهید و زمان خوردن غذا نیز کمی طولانی تر می شود. دامپزشک به توله سگ شما یک رژیم صحیح و مناسب خواهد داد،  این رژیم غذایی با توجه به سن، سبک زندگی و اندازه توله سگ ژرمن شپرد متفاوت است. بعد از 6 ماهگی شما باید به ژرمن شپرد خود گوشت گاو یا گوسفند بدهید. این امر باعث تقویت دندان و لثه سگ خواهد شد.



ظروف غذا و آشامیدنی توله سگ ژرمن شپرد شما باید همیشه تمیز باشد. رعایت بهداشت برای جلوگیری از ظهور حشرات مهم است، که می تواند توله سگ ژرمن شما را به انگل های روده ای مبتلا کند.

اگر متوجه شدید توله سگ شما به اندازه کافی غذا نمی خورد، توله را به دامپزشک ببرید. احتمالا چیزی خورده است که باعث انسداد روده یا درد معده می شود. فراموش نکنید که توله سگ ها حیوانات بسیار حساس و شکننده هستند و نادیده گرفتن علائم بیماری برای مدت طولانی می تواند یک خطر جدی باشد.