سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به ارمنستان با تور لحظه آخری رز آبی

کشور ارمنستان در نزدیکی مرز آسیا و اروپا در منطقه قفقاز جنوبی واقع شده است.  ارمنستان با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد جز کشورهای سرد جهان محسوب می شود. ارمنستان با قدمتی 300 ساله و جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی که دارد جزمحبوب ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است وسالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند.  ارمنستان از شمال با گرجستان، از جنوب با ایران، از شرق با آذربایجان و از غرب با ترکیه همسایه است. مساحت این کشوربرابر با 29800 کیلومتر مربع است و دارای جمعیتی بالغ بر3018854 نفر می باشد. مردم ارمنستان به زبان ارمنی صحبت می کنند و دین رسمی آن ها مسیحیت است.

در بهترین زمان برای سفر به ارمنستان متوجه میشوید که این کشور با فرهنگ غنی و قدمت دیرینه ای که دارد جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبا و با شکوهی را در خود جای داده است که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. اگر چه این کشور دارای آب و هوای سردی در اکثر فصول سال است اما این موضوع موجب نشده که صنعت گردشگری آن تحت تاثیر قرار گیرد و جز گردشگر پذیرترین مناطق دنیا محسوب می شود. اگر می خواهید سفری لذت بخش و به یاد ماندنی به ارمنستان داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از سفر به  وبسایت رز آبی برای اطلاع از تور لحظه آخری رز آبی مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب نمایید.

البته در همین راستا ما نیز تصمیم گرفته ایم که در ادامه به بررسی شرایط جغرافیایی، آب و هوایی، جاذبه های گردشگری، سوغاتی ها ارمنستان بپردازیم، بنابراین اگر می خواهید با بهترین زمان سفر به ارمنستان آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

آب و هوای ارمنستان

ارمنستان جز مناطق سردسیر جهان است و گرم ترین روزهای سال در این کشور مربوط به ماه های اردیبهشت تا مهر می باشد. ماه های تیر و مرداد نیز در برخی مواقع دمای هوای ارمنستان به بالای 40 درجه سانتی گراد می رسد. اما سایر ماه های سال در پاییز و زمستان شاهد سرد ترین روزها در ارمنستان هستیم.

بهترین فصل سفر به ارمنستان

با توجه به شرایط آب و هوایی ارمنستان می توان گفت بهترین ماه برای سفر به ارمنستان اواخر فروردین ماه تا اوایل تیر ماه و اوایل شهریور تا اواسط آبان ماه است. زیرا در این ایام آب و هوای ارمنستان معتدل تر است و گرمای تابستان و سرمای شدید زمستان آن احساس نمی شود. در نتیجه راحت تر می توان از جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی این کشور بازدید نمود..

سفر به ارمنستان در بهار

بهار یکی از زیبا ترین فصول در سفر به ارمنستان است که طبیعتی زیبا و آب و هوایی بی نظیر دارد. در فصل بهار و به ویژه اواخر اردیبهشت ماه سراسر ارمنستان را گل های صورتی و بنفش و درختان سر سبزی به چشم می خورد و منظره ای فوق العاده رقم می زند.

سفر به ارمنستان در تابستان

تابستان فصل بسیار عالی برای سفر به ارمنستان است و در این فصل گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. روزهای تابستان اگر چه گرم و طولانی هستند اما صبح و عصر آن بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های دیدنی ارمنستان می باشند.

سفر به ارمنستان در پاییز

هوای ارمنستان در فصل پاییز بسیار ملایم و دل انگیز است و دیگر خبری از گرما تابستان نیست. از طرفی خیابان های شهرها نیز مملو از برگ های زرد و نارنجی درختان هستند و می تواند فرصت مناسبی برای داشتن یک سفر رویایی به ارمنستان و بازدید از اماکن دیدنی آن باشد.

سفر به ارمنستان در زمستان

برای عاشقان سرما و تفریحات زمستانی و همچنین افرادی که به دنبال حراج های بی نظیر ارمنستان هستند زمستان بهترین فصل برای سفر به ارمنستان می باشد. زمستان های این کشور بسیار سرد است و حتما باید لباس گرم مناسب به همراه داشته باشید. از تفریحات زمستانی ارمنستان می توان به اسکی، رانندگی با اسکوتر برقی در برف، پاتیناژ روی دریاچه های یخ زده و … اشاره نمود.

بهترین غذاهای ارمنستان

غذاهای سنتی ارمنستان فوق العاده عطر و طعم بی نظیری دارند و به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به ارمنستان حتما از آن ها امتحان نمایید. از لذیذ ترین غذاهای ارمنستان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تولما دلمه ارمنی

تولما نوعی دلمه ارمنی است که فوق العاده خوشمزه است و همراه با سس ماست و سیر سرو می شود. در تهیه این غذا از گوشت، گوجه، بادمجان، کلم، فلفل و برگ مو استفاده می شود.

ماهی کبابی

ماهی کبابی ارمنستان به نام ایشخان شهرت دارد و دارای طرفداران بسیاری است. این غذای سنتی در اکثر رستوران های شهر ایروان سرو می شود. اگر به غذاهای دریایی علاقمند هستید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این غذای خوشمزه را تست کنید.

بهترین سوغات ارمنستان

ارمنستان دارای سوغاتی های متعددی است که گردشگران می توانند در سفر به این کشور زیبا به عنوان هدیه برای دوستان و آشنایان خود خریداری نمایند. از معروف ترین سوغاتی های ارمنستان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

فرش و قالیچه ارمنستان

از سوغاتی های نفیس ارمنستان می توان به فرش های دستباف ارمنستان اشاره نمود که در آن ها طرح های زیبایی با نخ های طبیعی و ابریشمی به کار رفته است. مردم ارمنستان از این فرش های دستباف نه تنها به عنوان فرش بلکه به عنوان دیوار کوب، تابلو فرش، پشتی، پتو نیز به عنوان یک کالای تزئینی استفاده می کنند. فرش های ارمنستان معمولا گران قیمت هستند و می تواند انتخاب مناسبی برای گردشگرانی باشد که می خواهند هزینه زیادی را به خرید سوغاتی اختصاص دهند.

سفالینه های ارمنستان

از قدیمی ترین صنایع دستی ارمنستان می توان به سفالینه های آن اشاره نمود که امروزه تنوع آن ها افزایش یافته و می توانید انواع ظروف سفالی، مجسمه ها و تابلوهای سفالی را به عنوان هدیه در سفر به ارمنستان خریداری نمایید. این تزئینات سفالی دارای نقوش بسیار زیبایی هستند و با قیمت خیلی مناسبی عرضه می شوند.