سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی برترین فرودگاه های دنیا و فرودگاه بینالمللی اسخیپول آمسترد

Imam Khomeini Intrnational Airport

 Salam International Terminal

ترمینال گالری سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که ‌به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، ‌نخستین پایانه هوایی هوشمند کشور محسوب می‌شود و ‌ظرفیت اعزام و پذیرش پنج میلیون مسافر در سال دارد.

ترمینال سلام تفاوت‌های متعدد و بارزی با دیگر ترمینال‌های موجود در فرودگاه‌های کشور دارد که یکی از این تفاوت‌ها طراحی منحصر به فرد آن و استفاده از نقوش هنری به دست هنرمندان این سرزمین است.

همچنین در این پروژه ملی مجموعه‌ای از آثار هنری با معماری اسلامی – ایرانی به کار رفته است که آن را از دیگر ترمینال‌های هوایی کشور متمایز کرده است.

Schiphol Amsterdam Airport

فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام

فرودگاه بزرگ اسخیپول در جنوب غربی آمستردام با کد یاتا AMSاصلی ترین فرودگاه بین‌المللی کشورهلند به شمارمی رود.

در سال های اخیر فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام به عنوان یکی از 3 فرودگاه برتر جهان و اروپا و کشور هلند شناخته شده است.

اسخیپول یک ترمینال وسیع دارد که از 3 سالن خروجی بزرگ تشکیل می‌شود.امکانات زیادی از جمله یک کتابخانه، موزه و مغازه‌های خرید برای مسافران ایجاد شده است که ازمهمترین آنها در ترمینال این فرودگاه استفاده از نقاشی های هلندی متعلق به قرن هفدهم است که به نوعی روایت گر تاریخ این کشور می باشد.

 

از لحاظ جا به جایی مسافر، اسخیپول توانسته مقام سومین فرودگاه شلوغ اروپا را به خود اختصاص بدهد. بیشترین ایرلاین‌های فرودگاه اسخیپول به ایرلاین کِی ال ام (KLM)، دلتا (Delta)،ایزی جت (EasyJet)«ویولینگ (Vueling) تعلق دارد.مهم‌ترین رقیب‌های این فرودگاه از لحاظ جا‌به‌جایی مسافر و بار، فرودگاه هیترو (Heathrow) در لندن «شارل دوگل» در پاریس «آتاترک» در استانبول می باشد.

فرودگاه اسخیپول آمستردام که در استان هلند شمالی و شهرداری هارلمرمر واقع شده است دارای بیش از 100 شرکت هواپیمایی خدمات رسانی است و تقریبا تمام خطوط هوایی اصلی را می توان در این فرودگاه پیدا کرد ، از جمله :

  • خطوط هوایی دلتا
  • خطوط هوایی آمریکا
  • لوفت هانزا
  • یونایتد ایرلاینز
  • ایرفرانس-کی ال ام
  • خطوط هوایی چین جنوبی
  • خطوط هوایی چین شرقی
  • رایان ایر
  • ایزی جت
  • هواپیمایی بریتانیا

Hamad International Airport, Doha, Qatar (DOH)

فرودگاه بین المللی حمد دوحه پس از افتتاح در سال 2014 ، به سرعت به یکی از چشمگیرترین و شناخته شده ترین فرودگاه های جهان تبدیل شده است. سازه این فرودگاه با قرارگیری بر روی سطحی از زمین که قبلاً جزئی از دریا بوده، به نوعی منعکس کننده موقعیت ساحلی آن است، به طوریکه سقف آن از محل سالن اصلی حالتی موج دار دارد. مسجد کناری آن به رنگ آبی و شبیه به یک قطره آب عظیم الجثه است.

 معماری خارجی آن دارای خطوط نرم یادآور امواج خلیج فارس و فضای داخلی آن یادآور یک گالری هنری واقعی است.طراحی کبوترهای مصنوعی در حال بازی که بر بالای تابلوهای اطلاعات در جلوی فرودگاه نصب شده اند از دیگر زیبایی های این فرودگاه میباشد.

علاوه بر آن "خرس لامپی"، کاری از هنرمند سوئیسی اورس فیشر - که یک خرس زرد رنگ سوورِئال عظیم الجثه است که در زیر یک لامپ سیاه رنگ نشسته است. این مجسمه در نقطه ای از سالن اصلی ترانزیت مسافری واقع گردیده که نگاه ها به آن جلب شده و اکثر اوقات تعداد ثابتی از افراد در مقابل آن، در حال گرفتن عکس سلفی دیده می شوند.

در این فرودگاه هر روزه 5 مرتبه اذان برای مسلمانان پخش می شود.

Athens International Airport

فرودگاه بین المللی آتن که پایتخت کشور اروپایی یونان قرار گرفته است واین فرودگاه به عنوان یکی از پر ترددترین فرودگاه های کشور یونان نیز محسوب می گردد. 

این فرودگاه در سال 2001 به صورت رسمی افتتاح شد. مانند بسیاری از نقاط در پایتخت یونان ، اطراف فرودگاه بین المللی آتن غنی از آثار باستانی است و جالب است بدانید بسیاری از اکتشافات طی مراحل ساخت فرودگاه کشف شد وخوشبختانه برخی از آنها در یک موزه کوچک واقع در داخل فرودگاه گردآوری شده اند.

بیشتر مسافران زمانیکه به این موزه در ترمینال برخورد میکنند زمان زیادی را صرف می کنند تا از 172 اثر باستانی متعلق به دوره نوسنگی و هلادیای اولیه تا دوره پس از بیزانس بازدید کنند هر کدام از این اثر ها بیانگر بخش مهمی از تاریخ این کشور است که مورد توجه مسافران قرار می گیرد .