سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه انتقالی بیت کوین به کیف پول

شخصی به نام علی را تصور کنید (خیلی کلیشه ای بود نه؟!:)). شما و علی که دوستتان است، یک روز در پارکی نشسته‌اید و علی یک پرتغال از جیبش بیرون می‌آورد. او پرتغال خود را به شما می‌دهد و اکنون شما یک پرتغال دارید و علی پرتغالی ندارد. راحت بود نه؟ خب بیایید ببینیم که واقعا چه اتفاقی افتاد.

پرتغال به صورت کاملا فیزیکی از مالکیت علی درآمد و تحت مالکیت شما قرار گرفت. شکی در این نیست چون پرتغال به صورت فیزیکی دیگر در دست علی قرار ندارد و در دست شما است؛ نیازی هم به تایید شخص سوم نیست. در این صورت علی دیگر پرتغالی ندارد که به شما بدهد و اکنون شما صاحب پرتغال هستید.

اکنون بیایید این مسیر را با یک پرتغال دیجیتالی طی کنیم. فرض کنید علی یک پرتغال دیجیتالی به شما می‌دهد. خب از کجا می‌دانید که این پرتغال دیجیتالی واقعا به شما داده شده است؟ شاید آن را برای عمویش فرستاده باشد. شاید از آن چندین کپی گرفته باشد و برای خودش نگه داشته باشد. همانطور که می‌بینید معامله مجازی به سادگی معامله حضوری و فیزیکی نیست. راه حل چیست؟

راه حل این است که انتقال پرتغال مجازی از علی به شما در یک دفتر یا جایی به ثبت برسد؛ چیزی مانند یک دفتر حساب. البته این دفتر باید یک متصدی داشته باشد تا روی آن نظارت کند. خب شاید آن شخصی که روی این انتقال نظارت دارد برای خودش کلی پرتغال مجازی بسازد و کیفش را ببرد پس حالا چاره این مشکل چیست؟

در این شرایط چاره این است که این دفتر حساب در اختیار تمام افراد در سرتاسر دنیا قرار بگیرد تا کسی نتواند تقلب کند. تمامی نقل و انتقالات از اولین روزی که پرتغال مجازی روی کار آمد در این دفتر ثبت شده و در اختیار تمام دنیا قرار بگیرد. چیزی که الان به سادگی بازگو کردیم سیستمی به نام پروتکل بیت کوین است و به جای پرتغال مجازی ما با بیت کوین سر و کار داریم. اکنون به سراغ ادامه مقاله می‌رویم اما در صورتی که باز هم راجع به بیت کوین سوالی دارید می‌توانید در بخش نظرات مطرح بفرمایید.

ساختن کیف پول بیت کوین برای استخراج بیت کوین

دانلود اپلیکیشن و نرم‌افزارهای لازم

برنامه های مختلفی برای انتقال بیت کوین استخراج شده به کیف پول وجود دارند که معمولا آن ها را به عنوان کیف پول های مجازی می‌شناسیم. برای استخراج بیت کوین باید محلی را برای ذخیره آن داشته باشید به همین دلیل استفاده از کیف‌پول‌های مجازی بهترین گزینه است. خوشبختانه دسترسی به این اپلیکیشن ها آسان است و می‌توان به صورت رایگان آن ها را برای پلتفرم های مختلف دانلود کنید. البته ممکن است افراد در مورد امن بودن آن ها کمی مشکوک باشند اما نگران نباشید می‌توان با خیال راحت از آن ها استفاده کرد! همچنین این اپلیکیشن‌ها برای مقادیر کم بیت کوین گزینه خوبی هستند.

  • می‌توان مجموعه‌ای از کیف پول های مجازی امن را در وبسایت  https://bitcoin.org/en/choose-your-wallet پیدا کنید.
  • بعضی از کیف پول ها هیبرید هستند بدین شیوه که شما می‌توانید همزمان از طریق گوشی یا کامپیوتر به آن دسترسی داشته باشید.

استفاده از کیف پول‌های فیزیکی به جای کیف پول های مجازی

استفاده از این نوع کیف پول به مراتب امن‌تر از نوع مجازی آن است هرچند که هزینه بیشتری هم در پی خواهد داشت. این نوع کیف‌پول‌ها به اینترنت وصل نیستند به همین دلیل در برابر هکر ها بسیار امن هستند. جدا از آن اگر به دنبال سرمایه گذاری های بلند مدت هستید بهتر است از این نوع استفاده کنید زیرا مقرون به صرفه‌تر از نوع مجازی آن خواهد بود.

  • از معروف‌ترین برند های فعال در این زمینه می‌توان به  Trezor و Ledger اشاره کرد. می‌تواان این کیف پول سخت افزاری را هم به صورت آنلاین و هم از مغازه های معتبر خرید و فروش لوازم و تجهیزات کامپیوتری تهیه کرد.

فعالسازی ویژگی های امنیتی کیف پول بیت کوین

پس از تهیه کیف پول بیت کوین تمام گزینه های امنیتی آن را فعال کنید و آن را در بهترین حالت امنیتی تنظیم کنید همچنین تایید اعتبار دو مرحله‌ای آن را هم فعال کنید تا امن‌تر شود. با این روش به محض ورود به اکانت یک کد مخصوص برای تلفن همراه یا ایمیلتان ارسال خواهد شد که حاوی کد ورود شما خواهد بود و تنها از طریق آن می‌توان به کیف پولتان دسترسی پیدا کنید. بدین ترتیب حساب کاربری‌تان در مقابل حمله هکر ها امن‌تر خواهد شد.

  • برای امن‌تر بودن حساب کاربری‌تان بهتر است یک پسورد قوی و مطمئن برای آن تعیین کنید اگرهم از نرم افزار های مدیریت پسورد استفاده می‌کنید می‌توانید با استفاده از آن پسوردتان را رمزگذاری کنید.
  • دقت کنید که کیف پول شما به اندازه پلتفورمی که از آن استفاده می‌کنید امن است به همین دلیل باید سعی کنید که سیستم‌ و آنتی ویروس های خود را آپدیت کنید همچنین یک فایروال قوی و به روز شده را در سیستم خود داشته  باشید.

منبع: چیفا