سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صندوق سرمایه گذاری طلا چیست؟

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اگر تا به حال در برخی صندوق های قرض الحسنه خانوادگی و یا آشنایان خود شرکت کرده باشید، می دانید که برای شرکت در این گونه صندوق ها باید ماهیانه مبلغی را به فرد مسئول بدهید تا در آخر هر ماه قرعه کشی انجام شود و به فرد برنده پولی که در آن ماه جمع شده است پرداخت شود. مهم ترین ویژگی که این صندوق دارد این است که اگر 10 نفر ماهیانه 20 هزارتومان در صندوق بگذارد ماهانه 200 هزارتومان جمع می شود و این پول ثابت است. صندوق سرمایه گذاری به عنوان یک نهاد مالی شناخته می شود که زیر نظر سازمان اوراق بهادار و بورس تهران است. این صندوق پول سرمایه گذاران را جمع آوری می کند و در اوراق بهادار همانند، اوراق قرضه، طلا و… سرمایه گذاری می کنند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلای تزئینی و ساخته شده

متخصصان مالی، صندوق سرمایه گذاری را مدیریت می کنند و هدف این متخصصان این است که گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری انتخاب کنند تا سود خوبی به دست آید. اگر شما نیز عضو صندوق سرمایه گذاری باشید به همان نسبت که سهم دارید می توانید از آن سود به دست آورید. در این صندوق ها پول ها در سبدی از دارایی های مالی سرمایه گذاری می شود و نسبت به نرخ بازده آن سود تعلق می گیرد. در بعضی اوقات صندوق برای اینکه ریسک را کاهش دهد در اوراق مشارکت دولتی پول ها را سرمایه گذاری می کند. اگر می خواهید سود بیشتری کسب کنید باید ریسک زیادتری کنید؛ چراکه بازده و سود باهم رابطه مستقیم دارند. این گونه صندوق ها به دلیل استفاده از افراد خبره دارای مزیت ویژه ای هستند و سودی که از این طریق به دست می آید مطمئن تر است. افراد خبره در صندوق ریسک را در بازه کنترل شده قرار می دهند در نتیجه سود حاصله با اطمینان بیشتری به دست می آید.

 

امروزه بیشتر مردم از خرید مسکن، طلا و سکه و ارز خارجی صحبت می کنند و کمتر کسی را می بینید که به این موضوع فکر و یا صحبت نکند. بیشتر مردم برای اینکه سرمایه خود را حفظ کنند دل خود را به دریا می زنند، پول خود را برای سرمایه گذاری در طلا وارد بازار  می کنند. بیشتر افراد در این مواقع به فکر خرید طلا و سکه می افتند و دلیل آن نیز این است که بازار طلا و سکه از رشد بیشتری برخوردار است.

بازار طلا و سکه برای کسانی که از ریسک بازار ارز آگاه اند و قدرت خرید مسکن باقیمت های بالا را ندارد بهترین گزینه است؛ ولی خرید این فلز ارزشمند به همین آسانی نیست. خرید سکه و دلار از ریسک بالایی برخوردار است؛ یعنی می توانید یک شبه پولدار شوید و به همان صورت نیز می تواند تمام دارایی تان را از شما بگیرد. حمل و نگهداری سکه و طلا کار آسانی نیست و ممکن است خطراتی نیز به دنبال داشته باشد؛ درنتیجه راه حل چیست؟ همچنین چگونه می توان از این فلز ارزشمند برای سرمایه گذاری استفاده کرد؟

پاسخ این سؤال خیلی ساده است و آن صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر سکه وطلا است. با استفاده از این صندوق ها دیگر دغدغه حمل و خرید سنتی طلا را ندارید، می توانید به راحتی سود چشمگیری نیز دریافت کنید. صندوق سرمایه گذاری یک نوع از سرمایه گذاری غیرمستقیم است که می توان از آن استفاده کرد.

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری روی سکه و طلا

اقتصاددان ها و سرمایه گذاران می دانند که در هیچ کار و مدلی ریسک صفر وجود ندارد و فقط درصد آن متفاوت است. درنتیجه شما باید گزینه ای که کمترین ریسک را دارد انتخاب کنید. صندوق سرمایه گذاری طلا نیز همانند دیگر بازارها دارای ریسک است؛ ولی خبره های این زمینه تلاش خود را کرده اند که این ریسک را به کمترین مقدار خود برسانند. ریسک این صندوق نیز بستگی به نوسانات بازار سکه دارد؛ ولی مدیر صندوق این ریسک را پوشش می دهد.

 

صندوق سرمایه گذاری طلا این امکان را به مشتریان خود می دهد تا بدون خرید طلا در این زمینه سرمایه گذاری کنند. بازده سکه طلا بر بازده این صندوق تأثیر می گذارد؛ اما صندوق با استفاده از ابزارهای بازار می تواند این بازده را کمتر یا زیادتر کند. با سرمایه گذاری در این صندوق می توانید از احتکار سکه طلا جلوگیری کنید. همچنین می توان از آن در چرخه اقتصادی کشور استفاده کرد. افراد جامعه نیز دیگر نگران نگهداری از دارایی های طلا به ویژه سکه های خود نخواهند بود.برای سرمایه گذاری در این صندوق به کد بورس احتیاج دارید. اگر می خواهید در این صندوق سرمایه گذاری کنید نباید به نوسانات بازار واکنش هیجانی نشان دهید.

منبع: ساعدنیوز